Barnabas incili adını yazarının adından alan nadir dini kitaplardan birisi olma özelliğini taşmaktadır. Hz. İsa’nın öğrencilerinden birisi olan Barnabas zamanında bu incili yazmıştır. Fakat Barnabas incili diğer birçok İncil kitabı gibi teslis inancı reddetmiştir ve İsa’nın ilahlığını tamamen reddetmektedir. Teslis inancının reddi nedeniyle Vatikan bu incilin geçersizliğine karar vermiş, ancak incilin varlığının gerçek olduğunu doğrulayacak şekilde bir rapor vermiştir. Barnabas incili içerisinde ayrıca İbrahim tarafından kurban edilmek istenen oğul olarak İsmail gösterilmiştir. Hristiyanlık inançlarına göre ise İbrahim peygamber İsmail’i değil, İshak’ı kurban etmek istemektedir. Bu da Hristiyanlık inancı ile örtüşmediği öne sürülen en önemli tezlerden birisidir.
Barnabas incili’nin resmen yasaklanması 325 yılında yapılmıştır. Yine diğer bir inanışa göre ise Katolik kilisesi o zamanlarda yazılmış 300 farklı incilin hiçbirisinin teslis inancını kabul etmediğini görmüştür. Bunun üzerine teslis inancını benimseyen sadece dört farklı incilin varlığını koruması ve diğer kalan İncillerin tamamının yok edilmesi kararı alınmıştır. Barnabas incili de bu diğer 300 İncil gibi yasaklanıp, yok edilme kararı alınan İncillerden birisidir. Her ne kadar bu inanışa bir çok kişi inanıyor olsa da bunu resmi bir şekilde ortaya koyan herhangi zamane belgesi veya kanıt bulunamamıştır. Günümüzde ise Barnabas inciline ait nüshaların bulunduğuna dair bazı kanıtlanmamış söylentiler mevcuttur. Kanıtlanmış olanlardan birisi ise 1709 yılı içerisinde Prusya Kralı sarayında danışman olarak çalışan Krimer’in elinde bulunmuştur.
Krimerda bulunan İncil İtalyanca dili ile yazılmış bir eserdi. Oysa Barnabas incili İsa’nın ana dili olan Aramice olarak yazılmış olması gerekiyordu. Tüm bunların yanı sıra Türk Özel kuvvetlerinin elinde de Barnabas incilinin bir kopyasının bulunduğu zaman içerisinde medyaya yansımış ancak iddialar ispatlanamamıştır.