Tembel Çalışanların 7 Özelliği
Inc.com'dan Adam Heitzman'ın haberine göre bir çalışanın tembel olduğunu kanıtlayabilecek 7 özellik var. Uyarıyoruz… Bu özelliklerden birine bile sahipseniz biraz değişmek isteyebilirsiniz çünkü patronun size kapıyı göstermesi çok da uzak olmayabilir. İşte tembel olmaya işaret 7 durum:
1- Sürekli Şikayet Etmek
Eğer biri herhangi bir konu hakkında sadece şikayet ediyorsa değişiklik yapmak istemiyordur. Şikayetçi olmak üretken olmaktan her zaman daha kolaydır. Üretken insanlar şikayet etmez sadece çalışırlar.
2- Herşeye Bahane Bulmak
Şikayet etmek gibi bahaneler yaratmak da üretken olmadığınızın bir göstergesi. Bazı şeyler elinizde olmayan nedenlerden dolayı yavaşlayabilir. Fakat sürekli bitmeyen işler için bahane buluyorsanız suyunuz ısınmış demektir.
3- Yapılması Gereken İşleri Ertelemek
Çoğu zaman çalışanlar bir bahaneden dolayı yapacakları işleri ertelerler. Bazen de acelesi olan bir işin acelesi yokmuş gibi davranım sündürebilirler.
4- Her Sorunda Soluğu Patronun Yanında Almak
Bu iki sebepten dolayı olabilir. Birincisi yapamadığınız bir iş için patrona yakındığınız zaman kısa vadeli bir sorunu çözebilirsiniz. Şikayet ettiğiniz işi patron bir başkasına verebilir. Fakat sürekli bu tip taleplerle patronun kapısını çalarsanız uzun vadede kaybeden siz olursunuz.
5- İşleri Önemser Gibi Görünmek
İş yerindeki bazı insanlar sadece patronları etraftayken işin üzerine düşer gibi yaparlar ve görünmediklerini sanırlar. Emin olun gözüküyorlar.
6- Motivasyon Eksikliği
Bazen çalışanın tembelliğinin sebebi yetenekleri veya kapasitesi değil motivasyon eksikliği olabilir. Çalışan şirkette yapacağı yeni bir şey kalmadığına inanmaya başlarsa işleri sermeye başlar.
7- Kişisel İmajın Kötü Görünmesi
Çalışan yetenekli olabilir, şikayet etmeyebilir ve sorunları kendi başına çözüyor olabilir. Fakat kişisel imajı iyi değilse yani kendini iyi satamadıysa kısa bir süre sonra o da şikayet eden personel ordusu arasındaki yerini alır.