Görsel bazlı sosyal ağ We Heart It’i kimin kullandığını merak ediyorsanız Facebook’tan uzağa bakmanıza gerek yok.

Görsel bazlı sosyal ağ We Heart It’i kimin kullandığını merak ediyorsanız Facebook’tan uzağa bakmanıza gerek yok.

“People who work at We Heart It” (We Heart It’te kimler çalışıyor) gibi basit bir Graph Search yüzlerce sonuç çıkartıyor. Bir çoğu “Patron”, “Kalkpkırıcı” ya da hatta “CEO” olarak gözüken genç kadınlar, hepsi de iki yıllık bu startup’ta çalıştıklarını iddia ediyor.

Bu kişiler San Fransisco temelli bu sosyal ağın gerçek çalışanları değil, We Heart It sadece 18 çalışana sahip. Sonuçlarda çıkan bu yüzlerce kişi platformun sadık kullanıcıları ve bu sahte ünvanlar ilk başta gerçek CEO Ranah Edelin’i şaşırtmış olsa da hoşuna da gidiyor.

“Servisimizin ve topluluğumuzun ne kadar özel olduğunun bir kanıtı bu. Kimseden böyle bir şey yapmasını istemedik kendileri We Heart It’in en sevdikleri servis olduğunu her ortamda söylüyorlar.”

Eğer We Heart It’i önceden duymadıysanız ya da herhangi bir ilişkiniz olmadıysa bunun açık bir sebebi var. Şirket geçtiğimiz Haziran’a kadar hiçbir basın açıklaması, duyurusu ya da yayını yapmadı ve bu suskunluğu 20 milyon aylık aktif kullanıcısı ve 8 milyon dolar kaynakları olduğunu duyurarak bozdu. Bu aylık kullanıcı sayısı şu an 25 milyona ulaşmış durumda ve Pinterest benzeri site ve her ay bir milyona yakın kullanıcı eklenmeye devam ediyor.

We Heart It sadece kullanıcı toplamıyor. Bu sosyal ağ sosyal platformların arananlarını topluyor: mobil kullanan gençleri.

We Heart It’in kullanıcılarının %80’i 24 yaş altında ve aynı oranda mobil kullanıcıya sahipler. Pinterest’in kullanıcı dağılımı ise tam tersi, kullanıcılarının hemen hemen %80’i 24 yaş üstü. Pinterest sözcülerine göre mobil kullanım ise %75 oranında.

Gençlerin Facebook gibi sosyal ağları terk etmeye başladığı söylentileriyle We Heart It bu bırakan gençleri kendine çekmeyi umut ediyor.

“Facebook bu kadar büyüdüğü için kendilerine ait bir yer arayan gençleri elinde tutması zorlaştı. Annelerinin, akrabalarının olmadığı yerleri arıyorlar, bu Facebook’un hatası değil, insanlığın doğası.”

Edelin’e göre genç kullanıcı tabanı ve bununla beraber gelen içerikler diğer yönlerden benzeşen iki platformu birbirinden ayrıyor.

We Heart It Pinterest’e göre daha genç ve daha artistik duruyor. IDG Ventures yönetim kurulu üyesi Alex Rosen We Heart It görsellerini “pozitif ve ilham verici” bulduğunu söylüyor.

Platformların birkaç farklı özelliği daha var. Pinterest’in profil sayfaları ve Pin Board’larına karşılık We Heart It’in “canvas”(tual)leri ve “collections”(koleksiyon)ları var. Kullanıcılar fotoğrafları sadece “Heart”layabiliyor ve bu fotoğraflarlar canvaslarına ekleniyor. Negatiflik ve rahatsız edicilik olmaması için yorumlar yok. We Heart It kullanıcıları fotoğraflara tag ekleyebiliyor, Pinterest sadece tanım girebiliyor.

We Heart It 2011 yılında ABD’de şirketleşiyor fakat orijinal site 2007 yılında Brezilyalı bir tasarımcının ilham veren fotoğrafları toplamasıyla başlıyor. Şirket kurulduğu zaman görsel bazlı sosyal ağlar arasında yalnız değildi; Tumblr, Pinterest, Facebook ve Instagram çoktan piyasadaydılar fakat bu Rosen’i durdurmadı.

“Bu pazar 8 10 yıl önce yoktu. Milyarlarca dolarlık getiri fırsatları vardı ve piyasada birkaç ismin olması bizim cesaretimizi kırmadı hatta daha da cesaret verdi.” diyor Rosen.

We Heart It şirketi bir adım daha büyütme yolunda ilerliyor. Aralık ayında ilk ortaklıklarını duyurdu ve şu anda Teen Vogue ve Lucky’nin de içinde oldu yarım düzine ortakları bulunmakta.

Edelin ayrıca 2016 yılında We Heart It’in tekrar kaynak arayışlarına çıkacağını söylüyor.