Demek harika bir mobil uygulama ya da Web servisi fikriniz var ama kodlama ya da geliştirme adına hiçbir şey bilmiyorsunuz. Fikrinizi gerçekleştirmek ve bütçenizin yetenekli bir yazılım geliştiricisini işe almaya yetmeyeceği için teknoloji alanından bir ortak aramaya başlayabilirsiniz.
Soru şu: Bir startup daimi bir teknoloji ekibine doğrudan ihtiyaç duyar mı yoksa işleri onlara ihtiyaç duymadan halledebilir misiniz? Bu dört adımlık plan, büyük bir startup kazancına ihtiyaç duymadan fikrinizi gerçek bir işe dönüştürmede atacağınız adımlarda yardımcı olacak.
Adım 1: Talebinizi Test Edin
Çevrimiçi servisler ve mobil uygulamalar için satışları ne yürütür? Teknolojinin kendisinin piyasa talebindeki arka koltuğun sahibi olduğunu öğrenmek sizi şaşırtabilir.
Bir ürün veya servis için potansiyel talebi ölçerek, fikrinizin başarılı olup olmayacağını önceden öğrenebilirsiniz. Bunu yapmanın da birkaç yolu var. Bazı örnekleri şu şekilde:
• Yerel bir piyasa araştırma kampanyası düzenleyin (işler ve müşterilerle bağlantı kurmayı içeren servisler için en iyisi)
• Bir Facebook sayfası açın ve fikrinizi anlatın, sunduğunuz fikri kullanma potansiyeli olan kişilere geri bildirim ve yorum yapmaları için ısrarda bulunun.
• Wix ya da LaunchRock gibi özellikle fikir üzerine geri bildirim toplamak için tasarlanmış araçlar kullanarak herhangi bir kod yazma işlemi gerektirmeyen kolay araçlar kullanarak harika görünen, interaktif sayfalardan oluşan bir internet sitesi kurun.
İş yerel piyasa araştırmasına geldiğinde, en iyi yöntem müşterilerinizle konuşmak ve ihtiyaçlarını anlamaktır.
Bunun için çabukça bir örnek olarak, civarınızdaki en iyi restoranları listeleyen ve sizin için rezervasyon yapan uygulama ve Web servis olan OpenTable verilebilir. Bu servise başlıyor olsaydınız ve piyasa talebini test etmek istiyor olsaydınız, civarınızdaki restoranları ziyaret ederek onlar için ücretsiz pazarlama servisi yapmakta olduğunuzu söylerdiniz. Sonrasında potansiyel müşterilere servisinizle ilgili bir konuda görüşmeleri ve ne kadarının ilgili olduğunu öğrenmek el ilanları dağıtırdınız.
Adım 2: Hazırlık Sitenizi Oluşturun
Fikrinizi uygulanabilir hale getirmek için yeterli bir piyasa talebi olduğunu kararlaştırdıysanız, sıra bir sonraki aşamaya geldi, o da çevrimiçi sunumunuzu planlama.
Sırf kodlama veya geliştirme yetenekleriniz yok diye, bu fikirlerinizi mendil arkalarına karalamak zorunda olduğunuzu anlamına gelmiyor. Hatta, internet siteniz veya uygulamanız için görüşünüzü ilişkilendirmek adına herhangi bir sanal resim programına da ihtiyacınız yok. En iyi seçenek, geliştiricilerin ‘wireframe’ dediği şeyi yapmak: temel olarak, tasarım için aklınızda olanın taslak hali denebilir.
Wireframe oluşturmak için birkaç çevrimiçi, kullanımı kolay araçlar bulunmakta. Onlardan biri de Balsamiq Mockups, sürükle-bırak işlevi olan, hızlı ve basit kullanıma sahip araçlar sunan, fikirlerinizi daha etkili olarak sunmanızı sağlayan bir program.
Adım 3: Dışarıdan Bir Geliştiriciyle Anlaşın
Geliştirici maaşları oldukça yüksek ve startup işlerinin çoğunun da üzerinde bir değer. Ancak, tam zamanlı geliştirici işe almakla hiç işe almamak arasındaki uç noktalar arasında bir yerde bir seçenek daha var: dışarıdan bir geliştirici sağlamak.
Web ve mobil geliştirme üzerine saat başı ve proje başı olarak çalışan yüzlerce şirket var. Siz gerekliliklerinizi onlara açıklayarak projenize ön ayak oluyorsunuz ve onlar da size yaklaşık olarak projenin ne kadar süreceği ve ne kadara mal olacağına dair bir bilgiyle dönüş yapıyor. Böylesi, tek seferlik bir ödeme ve her ay verilen maaştan da daha iyi.
Etrafta araştırma yapma: Projelerin piyasa değerlerini öğrenme
Dışarıdan bir geliştiriciyle işe başlayacaksanız, en iyi fikir projenizi birden fazla geliştirme şirketine sunmak ve en iyi anlaşmayı onaylamak olurdu. Aklınızda bulunsun, bu maliyet belirleyici tek etken olmamalı, zaman ve kaliteyi işin içine katarak değerlendirmenizi yapmalısınız.
Genelde, beklediğiniz yüksek kalite için yüksek fiyatlar duyuyor olacaksınız. En pahalı geliştiriciler genelde Silikon Vadisi ve Doğu Yakası civarında oluyor. Aynı zamanda denizaşırı ülkelerde bulunan, fiyatın da kalitenin de genel olarak düşük olduğu birçok mobil ve web uygulaması geliştiren şirketler de var.
Amerika’dan ve denizaşırı ülkelerdeki geliştiricilerden projeniz için piyasa değeri edinin. Aynı zamanda portfolyolarına bakmak, önceki müşterileriyle tanışmak, onlara sunulan işin kaliye seviyesinin sizin geliştirme fikriniz için uygun olup olmadığına da bakmak isteyebilirsiniz. Yeterli araştırma ile, uygun fiyatlarda iyi kalitede servis bulacağınızdan emin olabilirsiniz.
Kitle kaynak çalışması: Son çare
Projeniz için geliştirici bulmanın nispeten yeni ve efektif yolu, 99Designs ve crowdSPRING gibi kitle kaynak çalışması içeren pazar meydanlarından geçiyor. Bu servislerin kendi tasarımcı komüniteleri bulunuyor ve geliştiriciler gerekliliklerinize göre tasarımlar çıkarıyor ve birlikte çalışmaktan en çok keyif alacağınız kişiyi seçmenize olanak sağlıyor. Teklif edilen ücreti belirliyorsunuz ve bir kazanan seçtiğinizde ödemeyi yapıyorsunuz.
Adım 4: Uzun Koşu İçin Planlama
Dışarıdan bir geliştiriciyle anlaştığınızda ve fikriniz büyüyüp yürütülmeye başladığında, sıra odak noktanızı uzun süreli sürdürülebilirliğe çekmede. Nihayetinde, doğrudan çalışma sağlayabilmek için kurum içi bir geliştirici ve tasarımcı ekibe ihtiyaç duyacaksınız.
Tam zamanlı yaratıcı bir ekip bir sürü yarar sağlayabilir; ama etiket fiyatı da bir o kadar dolgun olabilir. Geleneksel maaş ayarlamaları konusunda üzerine düşünebileceğiniz birkaç yol var:
• Sonrasında işleri dışarıdan freelancer geliştiricilere görevler halinde dağıtabilecek bir güvenilir geliştirici işe alarak hibrit bir yaklaşım benimseyin.
• AngelList gibi platformlardan yararlanarak güçlü bir çevrimiçi sunum hazırlayın. Öncelikli olarak bağış toplama mekanı olsa da, sizin için çalışabilecek girişimcileri etkilemek için işi gelişmekte olan bir kanal.
• Öğrencileri veya mezunları, geliştirici tecrübesi oluşturmaları için stajyer olarak bünyenize alın ve staj bitiminde onları tam zamanlı olarak işe alın.
Başarılı bir web servisi veya mobil uygulama gerçeklemek için herhangi bir kodlama yeteneğine ya da geliştirme tecrübesine gerek olmadığını unutmayın. İhtiyacınız olan şey; ürününüzü satacak bir piyasa, fikrinizi icraya ve ötesine dönüştürecek sağlam bir plan.