Emzirme ve beslenmede, bu küçük varlıkların zayıf organlarının gerektirdiği şekilde davranmasını bilecektir. Onların giyimlerinden vücudun gelişmesine zararlı görenek ve geleneklerden sakınmasına kadar, nasıl davranacaklarım bileceklerdir. Nihayet, ilim ve tecrübe ile kurulmuş pozitif bilgilere sahip bulunduğundan, küçük yavruların keyifsizliklerini ihtiyatsızca gidermek için, yaşlı kadınların tasarladıkları ilaçlara baş vurmaktan sakınacaktır. Zihin ve ahlak bakımından ileriyi gören anne, rasgele ilhamlarına kendisini kaptırarak çocuğunun kafasının ve kalbinin formasyonu işini yerine getirmek anını beklemeyecektir. Yerine getirilecek olan vazifeyi iyi bir şekilde algılayacak ve buna iki şekilde hazırlanacaktır. Önce, her yerde rastlayabileceği çocukları gözetleyecek ve inceleyecektir. Onların nasıl eğitildiklerini, değerlerinin nasıl geliştiğini, hatalarının nasıl meydana geldiğini anlayacak ve sağlam bir yargı gücüne sahipse, çocuklarına uygulanması gereken eğitim metodu bakımından, bu gözlemlerinden büyük faydalar sağlayacaktır.
Çocukların gerçek hayatından elde edilen tecrübe en değerli tecrübedir. Geleceğin annesi bu tecrübeyi çeşitli yazarların çocuk psikolojisi ve eğitim üzerinde yazdıkları eserleri okumak suretiyle, faydalı bir şekilde tamamlıyacaktır. Bu konuya ayrılmış bütün ların okunması faydalıdır. Hepsinde az çok önemli bir tecrübe payı ve bu sebeple de bir gerçeklik payı vardır. Bütün mesele, esaslı düşüncelerle, tamamiyle hayal mahsulü olan düşünceler arasında gerekli ayrımı yapabilecek bir yargı gücüne sahip olmaktır. Böyle sağlam bir yargı, çeşitli yazarların ileri sürdükleri fikirlerle kendi tecrübemizin sonucu olan fikirlerin karşılaştırılması ile elde edilir. Hiç değilse şehirlerde çocuk bakımı kursları vardır ve bir doğum evinde yapılacak bir staj da buna katılabilirse, hazırlanma bakımından çok iyi olur. Genç bir anne tanıyoruz. Küçük yavrusunu kaybettiği için, ikinci yavrusunu da kaybetmek fikrinden, ancak bu stajı yaparak kurtulmuştu. Gerekli bakımlarla gerekli olmayan bakımların neler olduğunu, gerçek rahatsızlıklara dikkat etmeyi ve hayali korkuları uzaklaştırmayı orada öğrenmişti.
Sözün kısası, anneliğe hazırlık; yanlış tedbirlere başvurmak korkusuna kapılmadan, onların vücut gelişmeleri bakımından olduğu kadar zihin ve ahlak oluşumları bakımından da çocuklarına karşı olan annelik vazifelerini yerine getirmek için, gerek tecrübe ve doğrudan doğruya uygulama vasıtasıy le, gerekse lar ve yetkili kişilerin nasihatleri vasıtasıyle, mümkün olduğu kadar fazla bilgi elde etmekten başka birşey değildir. Genç kızın bu gerekli anneliğe hazırlanması, ne kadar zorunlu olursa olsun, çocuk bakımında gerekli teorik ya da pratik bilgilerden ibaret olmamalıdır. Birinci derecede bir mesele vardır ve onu sona bırakmış olmamız, en önemli ve en çok unutulan mesele olmasındandır. Sadece cinsel öğretimden ibaret olan fizyolojik ve normal öğretim sözkonusudur. Kızınız, yalnız başına, şöyle böyle hayatın sırlarını öğrenecektir. Açık olarak yalana kapılmadan ve şüpheli bir arkada şm yapacağı gibi onu tiksindirmeden, bunu kendinizin ona açıklaması daha akıllıca bir harekettir. Ama, bu da yetmez: Büluğ çağının (erginliğin) kanlı olayları münasebetiyle, zamanı gelince ve korunmuş olarak insan tohumunun meydana çıkması için yaratanın hazırladığı bu “iyice kapalı bahçe”den ona bahsetmek gerekecektir. Bunun karmaşık bir şey olduğunu söyleyeceksiniz! Fakat, hayır, yapılacak iş bunu ona kavratmaktan ibarettir ve hayat davranışı, düzensiz ve ahlak bozucu hiç bir şeye sebep olmadan, onun için gerçek manasını alacaktır.