Üreticinin değil tüketicinin kral olduğu bir dönemde yaşamımızı sürdürüyoruz. Eski dönemlerdeki gibi “üretici hangi ürünü, ne kalitede, hangi koşullarda satarsa satsın” dönemini kapatalı çok zaman oldu. Çocukluğumdaki bisküvi çeşitleri üçü geçmezken şu anda bisküvi segmentinin alt kırılımlarında dahi muadil ürün sayısı çok fazla.
Aynı şekilde gömlekte ve diğer ürünlerde de. Hal böyle olunca tüketicinin hareketleri değişim göstermeye başladı. Özellikle internetin ve iletişimin hayatımızda daha fazla yer edinmesi ile markamız hakkındaki bir haber çok hızlı şekilde yayılabiliyor.
Ürün araştırmalarının, tüm rakiplerin internet üzerinden mukayese edilerek yapılması gibi birçok parametre alt alta sıralandığında ana sonuç cümlemiz şu şekilde oluyor: “Tüketicin, her an senden kaçabilir!”
Yeni müşteri edinmek yerine var olan müşterinin getirisi hesaplandığında olumlu sonuçlar elde eden firmalar, müşteri ilişkileri yönetimine ağırlık vermeye başlamıştır. Fakat her firmanın kendi sadakat kartını çıkarması ve tüketici tarafından geçmişte yaşanan olumsuz deneyimlerin çok olması nedeniye birçok programda amaçlanan hedef gerçekleşememiştir. Bunun nedenlerinden bir tanesinin, kullanıcıların her soruyu sorgusuz sualsiz cevaplayacağını düşündükleri başvuru formu olduğu aşikardır.
Kişisel verilerin verilmesinin işlem yapabilmek için zorunlu olmadığı sektörlerde kişisel veri toplamak gitgide zorlaşmaktadır. Öte yandan, aynı bireyler birçok yerde firma olarak bizim talep etmiş olduğumuz bilgilerin birçoğunu paylaşmaktadır.
Dijital medya üzerinde bir iş yapılırken klasik medyaya göre en büyük gücünün “ölçümlenebilir” olması olduğu söylenmiştir genelde. Özellikle e-ticaret alanında CTR, CPA, ve CPC gibi birçok anahtar performans göstergesi geliştirilmiştir.
Fakat dijital medya platformlarının bize sağladığı en büyük avantaj, tüketicinin sayfalarımız üzerinde yapmış olduğu işlemlerin her birinin kayıt altına alınabilmesi ve bu verilerin temiz olmasıdır. Google Adwords, Facebook vb. platformlarda son derece özelleştirilmiş gruplara reklamlar gösterilebilmektedir.