Daha önceki yazımızda kurumların sosyal medya yöneticisi ararken sık yaptıkları hatalara değinmiştik. Bu yazımızda konuyu biraz açma gereği hissettik.
Sosyal Medya Yönetimi kendi içinde farklı alanlara dağılmıştır. Her alanın kendine ait çalışma koşulları ve farklılaşan görevleri bulunmaktadır. Her alanda çalışan SMY kendi görevini en iyi şekilde yerine getirmek için kendini geliştirir ve üzerine kurum veya marka tarafından başka ek yükler getirilmezse verilen görevi tam anlamıyla yapabilir. Sosyal Medya Yönetimi dediğimiz belli başlı 4 ana alana aşağıda sıralayacak olursak:
1- Topluluk Yöneticisi
2- Sosyal Medya Hesap Yöneticisi
3- Editör
4- Sosyal Medya Analisti
Yukarıda sıraladığımız alanlara kısaca değinelim;
1- Topluluk Yöneticisi:
- Kurumla ilgili gelişmelerin ve kurumun temsil ettiği topluluk ağının nabzını tutar ve kitleleri kurumun/markanın ilgili trendine göre yönlendirir
- Kurumun pazarlama stratejisine uygun tonda topluluk planlamasını ve yönetimini yapar
- “En sevdiğim eski filmler şunlar” başlığı açmaktan öte kurumun veya markanın hedefleri doğrultusunda yaratıcı sosyal medya kampanyaları düzenler
- Topluluk yönetiminde kurumun belirlediği hedefler doğrultusunda insiyatif kullanarak topluluk içinde yükselen bireylere sorumluluk verir. Verilen sorumluluğu takip eder.
2- Sosyal Medya Hesap Yöneticisi:
- Kurumun veya markanın sosyal medya hesaplarının açılmasından ve geliştirilmesinden sorumludur
- Markanın pazarlama stratejisini benimseyerek sosyal medya hesaplarından kampanya duyurularını paylaşır
- Sosyal medya hesaplarının kullanıcılar tarafından benimsenmesi için markanın belirlediği sınırlar ve bütçe kapsamında hediyeli kampanya ve yarışmaları yürütür.
- Sosyal medya hesaplarından yayınlanan içeriklerin analizini ve optimizasyonunu sağlar
3- Editör:
- Marka için güncel ve benzersiz içerik üretir. Sosyal Medya Hesap yöneticisinin içerik yayımını sağlar.
- Markaya uygun dönemsel veya mevsimsel içerik planlaması yapar
- Marka kaynağı tarafından gönderilen içerikleri sosyal medya hesap yöneticisine doğru strateji ile yansıtır
- Kullanıcı Etkileşimli operasyonlarda Topluluk yöneticisi ve sosyal medya yöneticilerini yönlendirir ve olası engellere ve sorun oluşturabilecek durumlara müdahele eder.
4- Sosyal Medya Analisti:
- Marka veya kurum için çalışan topluluk yöneticisi , sosyal medya yöneticisi ve editörden gelen bilgileri analiz ve raporlama yapar. Haftalık ve aylık sonuçlara göre gelecek süreçteki stratejiyi oluşturacak insiyatif kullanarak sosyal medya yöneticilerini yönlendirir.
- Rakip markaları inceler ve rakiplerin günlük/haftalık/aylık analizlerini raporlar.
- Marka için potansiyel müşterileri tespit edecek araştırmayı yapar.
Görüldüğü üzere Sosyal Medya Yönetimi dışarıdan bakıldığında oldukça basit ve hemen herkesin yapabileceği bir alan gibi görünmesine karşın aslında oldukça disiplinli, yaratıcı ve riskleri ve faydaları hesap ederek insiyatif alınan uzun erimli çalışmayı yürütebilen insanların çalıştığı bir daldır. Kurumlar veya markalar SMY ararken ne istediklerini ne yapmak istediklerini doğru ifade etmeli ki SMY kendi uzmanlık alanı ile kurumun isteğine ne ölçüde yanıt verebileceğini belirlemelidir.