Ürününüz hazır olmadan piyasaya çıkarmak gibi sık yapılan hatalar hem çok cezbedici hem de bir o kadar zararlı. Ürünü piyasaya çıkarma konusunda zamanlama oldukça önemli ve yazılım start-up’ları için rekabetin bir adım önünde kalmak -müşteri tabanını memnun etmek- ürünün veya yazılımın sürekli yeni sürümlerini yayınlamayı gerektiriyor.
Peki o zaman pazardaki yerinizi korumak için nasıl sürekli güncel ve yenilikçi sürümleri üreteceksiniz ve efektif olacaksınız?
Günün Teknolojisini Takip Edin
Yazılım şirketleri için en büyük zorluklardan biri donanım ve işletim sistemlerindeki sürekli gelen yenilikleri takip etmek. Fakat bunu gerçekleştirirken üzerinizdeki baskıyı kaldırmanın bir kaç yolu elbette var: Her uygulamaya servisinizin kodlarını gömmeyin. Onun yerine şimdiki ve gelecekteki uygulamalarınızda kullanabileceğiniz server-side API yazın. Hem böylece ilerde ortak çalışmalarda da bundan yararlanabilirsiniz. Eğer cloud için geliştiriyorsanız çözümünüz ölçeklenebilir olsun ve kullanıcı artışını kaldırabilecek bir mimariye sahip olsun.
Platformlar arası çözümleri çok ileri götürmeyin. Birkaç tarayıcıda çalışabilecek tek bir web kodu yazmak bir çok iş gücü tasarrufu sağlar fakat unutmayın ki web bazlı geliştirme her şeyin çözümü değil. Kullanmak istediğiniz platformları dikkatli seçin ve kullanıcı deneyimi için optimize edin.
Güncellemelerinizi Özenle Planlayın
Sürüm güncellemelerini önceden kestirmek her zaman yararınızadır. Hataların ve uyumluluk sorunlarının en çok ortaya çıktığı dönemler yeni işletim sistemlerinin veya yeni tarayıcı sürümlerinin piyasaya çıktığı dönemlerdir.
Bu yenilikleri önceden tahmin edin, takip edin ki kendi güncellemelerinizi de aynı zamanlara denk getirerek hem sorunsuz bir kullanıcı deneyimi yaşatın hem de uyumluluk sorunlarını ve diğer hataları minimuma indirin. Kesintisiz bir kullanıcı deneyimi güven yaratır ve güven rekabette sizi öne taşır.
Ayrıca kullanıcıların arayüzden, uygulamadan ne zaman sıkılabileceğini tahmin edin, heveslerini ve tutkularını her zaman canlı tutmaya çalışın.
Yarışma isteğinizi bastırın
Rakiplerinizi sürekli takip etmek, gözetlemek elbette cezbedici fakat bunu onların önünde olmak için yapmaktan uzak durun, bu taklit riskini artırır. Asla taklit etmeyin, hep yenilikçi olun.
Eğer sürekli rakibi yakalamaya çalışırsanız sürekli sizden hızlı biri olacaktır. Yenilik bulmaya, geliştirmeler yapmaya odaklanın, bu sayede kendi kendinize liderliği alacaksınız zaten.
Kullanıcılarınızın ihtiyaçlarından haberdar olduğunuz kadar endüstriden de haberdar olmalısınız. Piyasanın nabzını sürekli kontrol edin, trendler bir iki günde ortaya çıkmıyor, onlarında büyüme ve gelişme dönemleri var. Bu trendleri önceden farkedip ona göre hazırlandığınızdan emin olun. Konferanslar, fuarlar endüstri raporları bu konuda size oldukça yardımcı olacaktır.
Kullanıcılarınızı Dinleyin
Kullanıcı temelinizi iyi anlamak çok önemli. Teknolojiyi neden ve nasıl kullandıklarını hatta tercih ettikleri estetik detayları bile öğrenin.
Onlar için sanal bir deneyim oluşturuyorsunuz ve eğer bu hoşlarına giderse sizin platformunuza sadık kalarak başka yerlere bakmaktan vazgeçerler. Onların hoşuna gidecek deneyim oluşturma konusunda kullanıcı geri bildirimlerini dinlemek en önemli faktörlerden biri, bu fikirler sizin yazılım değişikliklerini ve güncellemelerini yönlendirecek.
Kullanıcılar onların hayatını daha iyiye götürmediğinizi hissettiklerinde ya da size önerilerle geldiklerinde oldukça hızlı cevap vermelisiniz yoksa rakibinize kaptırırsınız. Her geri bildiri elbette yardımcı değil fakat kullanıcılar gruplar halinde aynı yorumları, aynı bildirimleri yapmaya başladığında bu yeni güncellemeniz için işe yarar bir bilgi anlamına gelir.