Kurumların Sosyal Medya Yöneticisi Ararken Sık Yaptıkları Hatalar

Daha önce defalarca yazılıp çizilmiş olmasına karşın bir de biz dikkat çekelim. Sosyal Medya Yöneticisi (SMY) asla bir yazılımcı değildir. Mobil cihazlar ve tablet bilgisayarlar için uygulama yaratmasını beklememelisiniz.

Aynı şekilde sosyal medya yöneticisi bir web tasarımcısı değildir. “Html, CSS2.0 kurallarına uygun web tasarımı yapar mısın?”, “Aynı zamanda siteyi de responsive olarak ayarlarsan çok makbule geçer” tarzındaki soruların ve isteklerin muhattabı olmamalıdır.

Sosyal medya yöneticisi ararken adobe programlarını (photoshop, indesign, illustrator, fireworks, dreamweaver) etkin bir şekilde kullanabilen, aynı zamanda web arayüzü deneyimine sahip, özgün tasarım üretebilen prezentabl eleman bulmayı hedeflemek, tıpkı lokantaya giden müşterinin sipariş ettiği çorba için menüdeki tüm yiyecek ve içeceklerden bol bol istemesi gibidir.

Bundan 10 yıl önce başlayan “internetten para kazanılıyormuş” sözüne sihirli bir formül bulmuş gibi yapışan ve “ne olursa yaparım abi” mantığı ile yaklaşan amatör tasarımcı ve yazılım işine ucundan kıyısından bulaşmış kişilerin piyasada yer almaya başlamasıyla kurumların da bu yönde “All in one” eleman araması bugün yaşanan hatalar zincirini doğurmuştur.

Ancak günümüzde gelişen web teknikleri ve ileri yazılım döngüsünde, kurumların web tasarımından içerik yüklenmesine, sosyal medya hesaplarının açılıp yürütülmesinden mobil uygulamalarına kadar tüm olayı tek elden bir kişinin yürütmesinin imkanı yok. Tek bir kişi “ben bunların hepsini yaparım” diyorsa mutlaka son derece kalitesiz bir işin kabul edileceği anlamına gelmektedir. Her işin kendi kapsamında belirli bir zaman sürecine ihtiyacı vardır. Sosyal medya için yapılan yatırımda beklenen kazanç zamanla ilgilidir. Hazır bir site için yazılan mobil uygulama için ise zaman aralığı daha kısa olacaktır.

Konuyu toparlayacak olursak,

Sosyal Medya Yöneticisi şirketinizin marka değerini öncelikle webdeki sosyal ağlarda konumlandırır. Daha sonra şirketinizin rekabet edeceği diğer markalara göre şirketinizi sosyal ağlarda yükseltmeye çabalar. Her ay bir önceki aydan daha iyi duruma nasıl gelindiği ile ilgili ayrıntılı analiz ve raporlama yapar. Markanızın bilinirliğini arttırmak için sizin bütçenize uygun ve kampanya yoğunluğunuza uygun sosyal medya üzerinde stratejiler geliştirir ve uygular. Şirketinizin veya markanızın sürekli güncel kalması ve kullanıcılar tarafından benimsenmesi için çeşitli aktiviteleri kendisine verilen bütçe olanaklarını kullanarak sağlar. Sosyal ağlardaki yeni gelişmeleri sürekli takip eder ve markanızı bu gelişmelere adapte eder.

Türkiye’de sosyal medya yöneticileri genellikle şirketlerin bütçe ve gelecek planlamasına dayalı olarak şu alanlarda yoğun biçimde aktif destek sağlamaktadırlar:

1-      Facebook

2-      Google+

3-      Youtube

4-      Twitter

5-      Linkedin

6-      Instagram

Kurumlar sosyal medya yöneticisine ve ekibine “sosyal medya ile ilgili” istek ve ihtiyaçlarını tam olarak belirtmelidir. Sosyal medya yöneticileri kurumların gözünde web sitesine video ekleyen, flash animasyon yükleyen veya web tasarımı konusuna el atacak bir eleman olmamalıdır. Web alanındaki her yapının kendine ait uzmanlığı olduğunu ve bir alandan yüksek kalitede iş bekleniyorsa sadece o alanın uzmanı ile iş yapılmasını öneririz.