IIP Sertifikasının ne olduğunu daha önceki yazımda anlatmıştım. Kısaca “Investor in People” yani, İnsana yatırım yapan şirket’dir.

IIP Sertifikasının ne olduğunu daha önceki yazımda anlatmıştım. Kısaca “Investor in People” yani, İnsana yatırım yapan şirket’dir. Peki şirketler bu IIP setifikasını aldığında ne kazanıyorlar. Bunun ile ilgili IIP sertifikası almış uluslar arası şirketler arasında Para dergisinin yapmış olduğu bir araştırmayı kısaca size alıntılayarak anlatmak istiyorum.

J Sainsbury Plc : Personel turnover oranı %7 azalırken aynı zamanda satışlar %2 arttı.

HMV Music Stores : Sertifika sonrası ilk yıl bilgi akışı %20 artarken hisse senedi yönetimi etkinliğinde ciddi bir etki yarattı.

WH Smith : Personel turnover oranı %45 oranında azalırken bu çalışan memnuniyetine bağlandı.

McDonald’s : Eğitimde ivme kazanarak personel turnover oranını azaltarak yeni işe girim maliyetlerinde yılda 29 bin euro tasarruf yaptı.

TNT İngiltere : 5 yılda satış ve karlılık iki katına çıktı.

London Heathrow Marriott : İlk 6 ay sonunda müşteri memnuniyeti %80 olarak ölçümlendi, yıl sonu hedeflenen gelirden 2,9 milyon euro fazladan gelir elde etti.

Torquay Leisure Hotels : Oda doluluk oranı sektör ortalamasının %20 üzerine çıkarken, karlılık %25 arttı.

Frudd Construction : Yöneticilerin %78 içeriden atamalarla seçilirken, personel turnover oranı sektörün altında gerçekleşti.

Crown Cork  and Seal : Çalışanlar katılımcılığa teşfik edildi. Bundan dolayı bir mühendis yaptığı inovasyonla üretimi %30 arttırarak yılda 110 bin euro kazandırdı.

IIP sertifikasından dolayı elde edilen kazanımlar sadece yukarıdakilerle sınırlı kalmıyor. Çalışan memnuniyeti getirdiği WOM yani ağızdan ağıza pazarlama avantajı sayesinde memnuniyete dayalı verimlilik yükselirken aynı zamanda pazarlama sistemleri desteklenmiş oluyor. Tabi bu aslında gözükmeyen gizli bir güç olduğu için çoğu zaman noktasal ölçümleme mümkün olmayabilir.