1. Sieur Freminet: Geri Solunum Cihazı (1772)
1772 yılında Fransız Sieur Freminet bir kabin içerisinde tüplü dalış yapıldığında, solunan havanın geri dönüşümlü olarak kullanılabilmesi için geri solunum cihazı icat etti. Bu cihaz ilk defa kendi kendine yetebilen bir hava cihazı oldu. Ne yazık ki Freminet ilk denemesi sırasında 20 dakika boyunca cihaza bağlı kaldıktan sonra oksijen yetersizliğinden öldü.
2. Max Valier: Sıvı Yakıtlı Roket Araba (1930)
17 Mayıs 1930 yılında, Avusturyalı Max Valier tarafından geliştirilen bu araç alanında öncü olmayı başarmıştır. Berlin’de yapılan alkol yakıtlı roket testi geliştirmeleri sırasında dehşet bir patlamaya neden olmuştur. Bu kazada Max Valier hayatını kaybetmiştir.
1928 ve 1929 yılları arasında Valier Fritz von Opel ile roketli otomobil ve uçak geliştirilmesi konusunda çalıştı. 1920’li yılların sonlarında Valier sıvı yakıtlı roketler üzerinde çalışmalara odakladı. Bu alanda 25 Ocak 1930 tarihinde ilk başarılı testi Heylandt fabrikasında gerçekleştirdi. 19 Nisan 1930 günü Valier Heylandt Rak 7 ado verilen araçta ilk roketli otomobilin test sürüşünü gerçekleştirdi. Bir ay sonra alkol yakıtlı roket testi sırasında yaşanan patlama sonucu Max Valier yaşamını yitirdi.
3. Henry Fleuss: Oksijen Geri solunum Cihazı (1876)
1876 yılında İngiliz Henry Fleuss kapalı devre oksijen solunum cihazı icat etti. Burada sıkıştırılmış oksijen yerine sıkıştırılmış hava kullanılmıştır. Aslında bu buluş gemilerde yer alan demir kapıların onarımı üzerinde kullanılmak için geliştirilmiştir. Fleuss daha sonraları 30 metrelik dalış için sualtında kullanılmak için tasarımını yeniler. Ne yazık ki saf oksijen basınç altında insanlar için zehir özelliği taşıdığı için Fleuss kısa bir süre içerisinde ölmüştür.
4. Franz Reichelt: Giyilebilir Paraşüt (1912)
Aslen Avusturya doğumlu olan Fransız terzi ve mucit Reichelt 4 Şubat 1912 yılında kendi tasarlamış olduğu giyilebilir paraşüt ile Eyfel Kulesi’nden atladı. Geliştirmiş olduğu paraşütü arkadaşlarının ısrarına ve seyircilerin vazgeçirmeye çalışmasına rağmen kulenin ilk platformuna çıkarak atladı. Ne yazık ki paraşüt atladığı sırada darmadağın oldu ve kulenin buzlu zemine çakılarak öldü.
5. Karel Soucek: Şok Emici Namlu (1985)
Kanadalı profesyonel bir dublör olan Karel Soucek, kapsül adını verdiği icadı ile Niagara Şelalesinden atlamıştır. Bazı yaralar almasına karşılık hayatta kalmayı başarmıştır.
19 Ocak 1985 tarihinde, Soucek, Texas Houston Astrodome üstünde bir dalış rampası yapabilmek için bir şirketi ikna etti. 180 ft. yüksekliğinde özel bir yapı oluşturdu. Bu yapı sayesinde şelalenin dip noktasındaki çukura dalış yapabilecekti. Ancak bunun yerine su tankının merkezine iniş yaparak ciddi bir kazaya neden oldu. Kaldırıldığı hastanede ertesi gün yaşamını yitirdi.
6. William Bullock: Döner Matbaa (1867)
3 Nisan 1867 tarihinde, Amerikalı mucit William Bullock, döner matbaa sistemini keşfetmesi ile birlikte baskı alanında büyük bir devrim yaşandı. Hız ve verimlilik arttı. Bullock bir kasnak üzerinde çalıştığı sırada döner kısım onu yakaladı ve bacağı kırıldı. Birkaç gün sonra da bacağında kangren durumu gelişti. 12 Nisan 1867 günü Pittsburgh şehrinde bacağından geçirdiği operasyon sırasında öldü.
7. Aurel Vlaicu: Vlaicu II (1913)
13 Eylül 1913 tarihinde Romen bir mühendis ve mucit olan Aurel Vlaicu, kendi adını taşıyan ve kendisi tarafından geliştirilen Vlaicu II ile Karpat Dağları üzerinde uçmayı deneyen ilk kişi olmak için çalışırken geçirdiği kaza sonucunda Campina yakınlarında öldü.
1912 yılında, Vlaicu geliştirmiş olduğu hassas iniş mekanizmaları, mermi atma sistemleri ile 7500 Avusturya-Macaristan kronu tutarında çeşitli hediyeler kazandı. Roland Garros’un da aralarında bulunduğu dönemin en ünlü 42 hava pilotu ile yarışma fırsatı buldu.
8. Thomas Midgley: Yatakların Hareket Edebilmesi İçin Kullanılan Yaylı ve Prangalı Sistem (1944)
Ünlü Amerikalı makine mühendisi ve kimyager olan Thomas Midgley, 51 yaşında geçirdiği çocuk felci ile ağır özürlü oldu. Bu durum onu bir hayli üzdü. Zaman içerisinde bir yerden başka bir yere giderken yaşadığı ve yaşattığı zorluk onu yeni bir buluşa yönlendirdi. Yaylı ve prangalı bir sistem ile hareket sağlayabilen bir yatak geliştirdi. Ancak geliştirdiği bu yatak onun ölüm döşeği oldu. 2 Kasım 1944 tarihinde, kendi geliştirdiği yatağın iplerine dolaşarak boğuldu.
9. Horace Lawson Hunley: Combat Deniz Altısı (1863)
15 Ekim 1863 yılında bir konfederasyon deniz mühendisi olan Horace Lawson Hunley, kendi eliyle yapmış olduğu deniz altında iken geçirdiği talihsiz bir kaza sonucunda öldü.
10. Otto Lilienthal: Planör (1896)
10 Ağustos 1896 günü, havacılık alanında öncü bir Alman olan Otto Lilienthal tarafından bir planör geliştirildi. İlk test sürüşü Almanya’da Rhinow Hills’de yapıldı. İlk uçuşta hedeflenen 250 metrelik mesafe başarılı bir şekilde alındı. Dördüncü uçuş sırasında Lilienthal’in planörü bilinmedik bir şekilde durdu. Sallanan kanadın durumunu düzeltmek için yeniden kurmaya çalıştı. Ancak yaptığı menavra başarısız oldu. 15 metre yükseklikten yere çakıldı. Lilienthal vücudunda üçüncü derece kırık tespit edildi. Yaşadığı acı ile bilincini yitirdi. Kazadan yaklaşık olarak 36 saat sonra öldü.