İş hayatı bu, belli olmuyor, bazen şirketinize veya yöneticinize çok sinirlendiğiniz bir anda ağzınızdan, klavyenizden normalde hiç söylemeyeceğiniz şeyler süzülebiliyor.

İş hayatı bu, belli olmuyor, bazen şirketinize veya yöneticinize çok sinirlendiğiniz bir anda ağzınızdan, klavyenizden normalde hiç söylemeyeceğiniz şeyler süzülebiliyor. Ancak artık sosyal medyanın hayatımıza bu kadar dahil olmasıyla birlikte, bunu yapmak eskisi kadar risksiz değil. Sosyal medya artık sadece kişisel bir zaman geçirme aracı olarak değil, iş ortamlarında da sıklıkla kullanılıyor. Listemine.com'da çok sık bahsettik, özellikle insan kaynakları departmanında çalışanlar, sizi merak edip internette aratabiliyor ve çeşitli sosyal mecralarda paylaştıklarınıza ulaşabiliyor. Yazdıklarınız da karakteriniz bir parçası olarak görüldüğü için, insanların sizinle ilgili yargılama yapmasına olanak veriyor.

Sosyal Medyadan bu konuda en çok darbe yiyenler, eski şirketleriyle ve yöneticileriyle ilgili olumsuz yorumları sosyal sitelerde paylaşanlar oluyor genelde. Bir insanın bir zamanlar çalıştığı bir şirketle ilgili olumsuz fikirleri, şirketin marka algısına zarar verecek şekilde topluma açık sosyal mecralarda paylaşması şirketler ve IKcılar tarafından, normal olarak, hiç de hoş karşılanmıyor. CareerBuilder.co.uk firmasının yaptırdığı bir araştırmaya göre, adayları internetten araştıran IKcıların %55i, adayları mülakatta eleyebilecek 1den fazla neden bulabiliyorlar.

Peki nedir bu nedenler, yani IKnın sizin hakkınızda yaptığı internet araştırmalarında, sizi mülakatlarda eleyecek hangi bilgiler çıkıyor? İşte CareerBuilder.co.uk'un bulduğu kilit noktalar:

  • Adaylar uyuruşturucu & alkol alışkanlıklarıyla ilgili bilgiler paylaşıyor, imada bulunuyor. %45
  • Adaylar bir önceki şirketleri veya yöneticileriyle ilgili küfre varan iletiler paylaşıyor. -%39
  • Adaylar provakatif ve uygunsuz fotoğraflar paylaşıyor. -%38
  • Adaylar normalde sahip olmadıkları niteliklerden bahsediyor. -%37
  • Adaylar iletişim becerilerinin zayıf olduğunu belli eden iletiler paylaşıyor. -%35
  • Adaylar yasadışı gruplarla veya fikirlerle alakalı iletiler paylaşıyor. -%25
  • Adaylar Din, Dil, Irk veya Cinsiyet gibi konularda ayrımcılık belirten iletiler paylaşıyor. -%20

IKcılar arasında, adayı Sosyal Medyada araştırdıktan sonra gerçekten işe almam gerektiğini anladım diyenlerin oranı ise %34. IKcılar için bir adayı Sosyal Medyada araştırırken, işe alım kararlarını hızlandıran noktalar da şu şekilde:

  • Adayın paylaştıkları, pozisyonun iş tanımına uyuyor veya benzerlik gösteriyor. -%49
  • Aday gayet sosyal, çeşitli hobilere sahip ve aktif. -%44
  • Aday harika iletişim becerilerine sahip. %44
  • Aday sosyal mecralarda gayet profesyonel bir imaj çiziyor. %40
  • Adayın karakteri ve kişiliği şirket kültürüne gayet uyumlu. %37