Bu habere en az şaşıracak çalışan kitlesinin satışçılar olduğunu düşünüyorum. Özellikle genel merkezlerinden uzakta, sahada çalışan satışçılar haberin ne anlatmak istediğini iyi bilir. Sabahın köründe yapılan telekonferanslara çoğu satışçı evinde, balkonunda veya yatağında katılır.

Normalde sahada olmaları beklenirken, ya işe geç başlamalarından, ya müşterilerine sabahın köründe gitmek istememelerinden ya da başka sebeplerden dolayı evden çıkamazlar, ama telekonferans da halen onları beklemektedir. Çoğu, sokakta olduğunu belirtmek için balkona çıkıp telekonferansa öyle katılır, soran olursa da müşterinin ofisinin önündeyim derler. Her neyse, söz meclisten dışarı, biz haberimize geçelim :)

AllDayPA adlı İngiliz şirket tarafından 1.400 çalışan ile yapılan bir araştırmaya göre, home Office çalışanların neredeyse yarısı sabah telefonlarını yatakta cevaplıyor. Ciddi bir kısmı ise uykularından bu telefonlar sayesinde uyanıyor. Araştırmanın diğer sonuçları şöyle:

  • %41i tatildeyken bile telefonlarına cevap veriyorlar.
  • %40ı en az bir kere mesai saatleri içerisinde bir barda takılırken telefonlarına bakmışlar.
  • %24ü tuvalette iş üstündeyken telefonla konuşmaya devam ettiklerini itiraf etmiş.

AllDayPAdan araştırmayı yöneten Gareth Jefferyye göre, teknolojinin çalışanları ulaşılabilir yapması, onların 7/24 ulaşılır olması anlamına gelmiyorAnketin cevaplarına göre çalışanlar ulaşılabilir olmayı, kariyerlerinde vazgeçilmez olmak olarak algıladıkları için telefonlarını ne şartlarda olursa olsunlar cevaplıyorlar ancak bu tür sosyal aktivitelerin ortasında açılan telefonun ve bu şekilde yapılan işlerin verimliliğini de ayrıca ölçmek gerekir şeklinde bir açıklamayla devam eden Gareth Jefferyye göre en büyük tehlike ve endişe uzakta çalışanlarda.

Anketin bir sorusuna verilen cevaba göre, yöneticiler için en ciddi endişelerden biri, uzak şehirlerde çalışan ekip üyelerinin o anda ne yaptıklarını, işten kaytarıp kaytarmadıklarını ve işi gerektiği gibi yapıp yapmadıklarını bilmemek olarak çıkmış.