Beklenti ekonomisi öyle bir noktaya ulaşmış ki artık ürünün bir üst versiyonunu rekabetten dolayı tüketiciler talep ediyor. Peki Beklenti Ekonomisi nedir?

Açıkçası ben işletme okurken ekonomi dersinde beklenti ekonomisi diye bir kuram veya kural görmedim. Yada beklenti ekonomisi konusuna çalışmamış da olabilirim.  :) Daha sonra ekonomi dergilerinde ve çeşitli ekonomi köşe yazılarında ticaretin ve teknolojinin gelişmesi ile artan oranda sık duymaya başladım.  Peki Beklenti Ekonomisi nedir?

Beklenti ekonomisi;  son yıllarda pazarlarda tüketiciler, mevcuttaki ürünü hemen şimdi, mevcuttaki ürünün bir üst versiyonunu veya daha önce hiç görmedikleri farklı bir formatını,  üreticiler tarafından gerçekçi ve insani yaklaşımla  pazara sunulmasını istiyorlar.

Beklenti ekonomisi öyle bir noktaya ulaşmış ki artık ürünün bir üst versiyonunu rekabetten dolayı tüketiciler talep ediyor. Örneğin bir cep telefonu çıktığında tüketiciler bunu satın alıyor. Daha sonra teknoloji ilerledikçe tüketiciler pazardaki diğer markaların ürün üzerindeki gelişimini gördükçe  tüketici daha önce satın aldığı markanın bir üst versiyonunda aynı gelişimi görmek istiyorlar ve bunu üreticiden talep edebiliyorlar. Öyle ki bu bir üst versiyon telefon daha piyasaya çıkmadan milyon adetlerce sipariş geçilebiliyor. Bu aynı şekilde diğer teknolojiyle bağlı sektörlerde de aynı… Örneğin; otomotiv, elektronik, bilgisayar….

Bezen beklenti ekonomisini üreticilerde yapabilirler. Örneğin bir bilgisayar oyunun üreticisi hazırladığı oyunun demo versiyonunu oluşturarak tüketicilerin beğenisine sunar. Tüketiciler demoyu beğendikleri zaman oyunun tümünü görmek ve satın almak ister.  Dolayısı ile üretici beklenti ekonomisi üzerinden kendi pazarını yaratmış olur.

Beklenti ekonomisine siz hatasız bir ürüne erişme çabası deyin, isterseniz  tutkulu bir aşkın verdiği heyecan, beklenti ekonomisinde tüketiciler henüz piyasaya çıkmadan önce ürün veya hizmetlerle haşır neşir olmaktan, destek vermekten, fon sağlamaktan ve pazarlamasında rol almaktan hoşlanıyorlar.