Google SEO’dan Esintiler

Tüm dünya genelinde arama motoru optimizasyonları Google’a öncelik verilecek şekilde yapılmaktadır. Birkaç istisna ülke dışında, genel olarak Google baz alındığı için Google veri tabanında yer

Tüm dünya genelinde arama motoru optimizasyonları Google’a öncelik verilecek şekilde yapılmaktadır. Birkaç istisna ülke dışında, genel olarak Google baz alındığı için Google veri tabanında yer edinebilmek için çalışmalar yürütülmektedir. Tam bu noktada bizim yardımımıza koşan birkaç tane Google SEO araçları vardır.

Bunlardan birisi Google Web Yöneticisi Araçlarıdır. Site ve sayfalarınızın durumları hiç durmadan bu araçta gösterilmektedir. Bu aracı her site sahibi kişinin kullanmasını öneririz. Teknoloji yarışında daha ön saflarda yer alabilmek için sitenizin alt yapısının her uyarısını görebilir ve erkenden müdahale edebilirsiniz. Bu araç sayesinde sitenizin kırık linklerini görebilir, size karşı uygulanmakta olan negatif SEO çalışmalarını engelleyebilir, sitenizin hızını ölçebilirsiniz. Bu aracın size sağlayacağı en önemli desteklerden birisi ise Google tarafından size cezai bir işlem uygulandığında bunun uyarısını önceden alarak cezanın tekrar değerlendirme isteğinde bulunarak Google’a geri dönüş yapabilirsiniz.

 

Google Analytics ise temel olarak site trafiğinizi ölçebileceğiniz bir web analiz aracıdır.

Google Trends sayesinde kullandığınız anahtar sözcüklerin aramalarda ne kadar popüler olduğunu kontrol edebilirsiniz.

Google Traffic Estimator genel olarak adwords çalışmalarında kullanılan bir araçtır. Ancak arama motoru optimizasyonu içinde aklınızda fikir oluşmasına yardımcı olabilir.

Google KeywordTool

Google KeywordTool rekabet durumunuzu, anahtar sözcüklerin hangi ülkede ve hangi dilde arandığını görebileceğiniz bir araçtır. Aslında adwords için üretilmiştir fakat arama motoru optimizasyonlarında da rahatlıkla kullanılmaktadır. Herhangi bir sözcük çalışması yapmadan önce her ne kadar kesin veriler elde edemeyecek olsanız da sözcüklerinizi bu araç ile analiz etmeniz işinize yarayacaktır.

 

Google Zeitgeist yıl boyunca veriler toplayarak her yılın sonunda bu verileri tüketiciler ile paylaşmaktadır. Bu araç ile aklınızda genel bir fikre ulaşabilirsiniz.

Google Website Optimizer isimli Google aracı ise oluşturduğunuz sitenin farklı sürümlerini test etmenizi sağlar. Bu araç sayesinde en iyi dönüşler alan sayfalarınızın analizlerini kolaylıkla yapabilirsiniz.

Google, farklı amaçlar doğrultusunda farklı araçlar oluşturmuştur. İşinize oldukça yarayacak bu araçlar “kesinlikle doğruluk sağlar” diye bir cümle kurmamız maalesef söz konusu değildir.