Linkedin iş dünyası içerisinde kişilerin diğer kişiler ile iletişim kurmalarını sağlayan bilgi ve tecrübe paylaşımlarını amaçlayan bir platformdur. Linkedin fırsatlarla doludur. Bu platform sayesinde iyi bağlantılar kazanır ve aynı zamanda kendi kişisel markanızı profesyonel şekilde ifade edebilirsiniz. Yeni iş ve satış fırsatları ise her an ağınız içinde kendini göstermeye başlar. Profesyonel olarak Linkedin kullanmanın ilk adımı Linkedin profilinizi profesyonelce hazırlamaktır. Profiliniz insanların sizi bulmasını, sizi bağlantılarına eklemesini ve daha da önemlisi iletişime geçmesini sağlamalıdır.
İşte dikkat etmeniz gereken 8 profil detayı :
Profesyonel Profil ve arka plan Fotoğrafı
Linkedin bir Facebook ya da Twitter değildir. Burada bir arkadaş grubu içerisinde bulunan bir resminizi ya da bir tatil fotoğraf karesinden kırptığınız bir kareyi kullanmamalısınız. Kendinizi Profesyonelce ifade ettiğine inandığınız bir fotoğrafınızı ve yine işinizi, düşüncelerinizi ya da felsefenizi anlatan bir arka plan resmi kullanın. Örneğin ben Her sosyal mecrada tek bir fotoğrafımı kullanıyorum. Bu beni tanıyan ya da bilgi almak isteyen herkesin beni kolayca hatırlamasını sağlıyor. Arka plan fotoğrafı olarak kullandığım bir arazi üzerindeki sonsuz yarış pisti ise yaşamın sürekli ilerlenmesi gereken bir yarış alanı olduğunu ve neler ile karşılaşacağınızın ne kadar gittiğinizle ilgili olduğunu anlatıyor. Bunu benim kişisel markamı anlatan detaylı bir fotoğraf olarak kullanıyorum. Kendinizi ve kişisel markanızı en iyi gösteren fotoğrafları seçmek profilinizi ziyaret eden kişilerin ilk adımdan itibaren sizi tanımasını sağlar.
Profesyonel Unvanınızı Profesyonelce doldurun.
Profesyonel unvan kısmı sayfanızı ziyaret edenlerin ilk baktıkları şeydir. Linkedin ana sayfasından, bir gruptan ya da aramadan size ulaşan herkes önce sizin unvanınıza bakacaktır. Bu yüzden bu alanı işinizi ve yaptığınız şeyi doğru anlatacak şekilde detaylı olarak doldurun. Detaylı doldurmanız linkedin aramalar kısmında anahtar kelimeler ile bulunmanız için önemli bir ayrıntıdır. Buraya 120 karakter yazabilirsiniz. Bu alanı yaptığınız işi en iyi şekilde anlatacak şekilde doldurabildiğiniz kadar karakter ile doldurmaya özen gösterin.
Özet Yazın
Özet kısmı 2000 karakter ile kendinizi kendi cümleleriniz ile ifade edebileceğiniz en önemli alandır. Bu kısmı boş bırakmamalı ya da sadece birkaç cümleden oluşan kısa bir yazı ile geçiştirmemelisiniz. Buraya kendinizi yansıtan bir dil ile yaptığınız işi önemli ayrıntılarını vurgulayarak yazmalısınız. Özet kısmı ile kendinizin neden sizi ziyaret eden kişiler için değerli olduğunu göstermelisiniz. Sizi linkedin de bulan kişi bu kısımda kendi ilgisini çekecek bir şey bulduğunda sizi bağlantılarına eklemek için harekete geçecektir.
Şu anda ve Önceki iş deneyimleri bölümü
Şu anda bulunduğunuz iş alanı ve önceki işleriniz profiliniz içinde fotoğrafınızın hemen yanında unvanınızla birlikte gözükürler. Ayrıca bu işlerde yaptıklarınız ve edindiğiniz tecrübeler ile becerilerin detaylı anlatımı da profiliniz içinde gözükecektir. Bu kısımların doldurulması yaptıklarınızı gösterebilmek için önemlidir. Linkedin gelişmiş arama sayfaları ile birçok uzman detaylı aramalar yapmaktadır ve sadece siz doğru anahtar kelimeler ile kendi işinizi en iyi şekilde anlatırsanız sizi bulurlar. Her bir işiniz için 1000 karakter ile kendinizi en detaylı şekilde ifade edebilirsiniz.
Yeteneklerinizi Herkese Gösterin
Yetenekler alanı linkedin üzerinden ilk doldurmak isteyeceğiniz alan olabilir. Yetenek kısmında yaptığınız işin bölümleri dışında kişisel bilgi ve tecrübelerinizi de ekleyerek yeni fırsatlar için şans yaratabilirsiniz. Yetenekler alanı da anahtar kelimeler için önemli bir alandır. Bu kısmı seçeceğiniz kelimeler sizin aramalarda ön plana çıkmanızı sağlayabilir. 500 karaktere kadar yazabileceğiniz her uzmanlık alanınızı ve yeteneğinizi buraya ekleyin. Örneğin ben kendi işim için yazdığım yetenekler başında blogging, Social media, Blogger yetenekleri yer alıyor, aynı zamanda kullanmayı bildiğim bazı programlar (photoshop, quarkxpress…) eski iş tecrübelerimden edindiğim yetenekler (perakende, personel eğitimi, KPI…) ve sosyal tecrübelerim (dijital fotoğrafçılık…) de bu kısımda yer alarak dikkat çekiyor. Kendi işinize en uygun anahtar kelimeleri bulun ve bu alanı tamamıyla doldurmaya özen gösterin.
Slideshare’i Kullanın
Eğer dikkat çekmek istiyorsanız Slideshare kullanmalısınız. Slideshare profilinize görsel bir canlılık katar, bir slayt gösterisi sunduğunuz bu eklenti sayesinde kattığınız değerler ve işiniz hakkında bilgi verebilirsiniz. En azından bir adet slideshare çalışması yapıp bunu kesinlikle linkedin içine eklemelisiniz. Slideshare’iniz bir blog yazınızı, bir çalışmanızı, bir sunumuzu gösterebilir. Değer katması ve okunmak için ilgi çekmesi yeter.
Gruplara Katılın
Linkedin de etkileşimi girmek her şeydir. İnsanlar sırf sizin profil resminize bakara sizi ağlarına eklemezler. Onlar için nasıl bir değer katacağınız çok önemlidir. Bu yüzden onlara katabileceğiniz değerleri göstermelisiniz. İşiniz ve ilgi alanlarınızla ilgili gruplara girin ve burada etkileşimlere katılın, soru sorun, cevaplayın ve hem görüşlerinizi sunun hem de dikkat çekin. EN azından işinizle ilgili 5 gruba üye olmalı ve buralarda ayda birkaç kez sorular sormalı, yorumlar yapmalısınız. Bu fark edilebilirliğinizi arttıracak en önemli kısımdır.
Yayınlar Paylaşın
Kendinizi gösterebileceğiniz bir diğer kısım yayınlardır. Bu kısımda isterseniz daha önce hazırladığınız yayınlara, ya da blog yazılarınıza yönlendirme yapabilirsiniz. Güçlü ve etkileyici bir yazınız ya da paylaşmaya değer olan bir çalışmanız var ise bu kısımdan bağlantı verebilir ve Linkedin dışında dikkat çekici işler yaptığınızı gösterebilirsiniz.